De ce e citit Zoso

Motivul principal pentru care e citit, indiferent cat de inteligent sau insipid scrie, e ca scrie putin.

Poate ca nu ii convine sa i se spuna asta, poate ca scrie intentionat asa tocmai pentru a avea cititori cat mai multi, poate ca dimpotriva atat are de spus. Cert este ca raspunde perfect unui trend din ce in ce mai periculos – lumea nu mai citeste, in primul rand nu mai citeste aproape nimic pe suportul clasic de hartie, apoi incepe sa citeasca din ce in ce mai putin pe internet. Zoso raspunde acestei tendinte si scrie cate doua fraze per post in marea majoritate a articolelor. In plus abordeaza o groaza de subiecte din diverse domenii si poti gasi intr-adevar pe blogul lui informatii diversificate si atrage alta categorie de lenesi care prefera sa ia totul dintr-un singur loc ( de aici si apetenta din ce in ce mai crescuta pentru malluri si hypermarketuri )

El insusi spune ca scrie putin pentru ca nu vede rostul sa scrie 4, 5 paragrafe cand o informatie poate fi spusa in 3 randuri. Evident in momentul in care expui o stire pur si simplu sau un produs poti scrie o singura propozitie si cu asta basta. Ma tem ca cei care scriu cate 4 sau 5 paragrafe simt nevoia sa expuna niste idei, sa relateze niste evenimente, sa isi descrie poate niste trairi. Astfel de posturi nu se pot comprima in cateva cuvinte.

Fiecare isi construieste un blog cum crede de cuviinta. Vrei sa citesti un blog in care sunt expuse idei si principii? vrei sa citesti un blog politic? vrei sa vizualizezi un photoblog? Fiecare tipologie de blog are fanii si cititorii ei. Nu voi scrie insa niciodata o idee in 4 randuri doar pentru ca altora le e lene sa citeasca. Pentru mine ar insemna ca imi consider cititorii la fel de lenesi si incapabili sa citeasca mai mult de cateva randuri ca si altii. Incerc sa ii determin sa citeasca, sa gandeasca, sa fie de acord sau contra mea, sa ma injure daca vor, e usor sa dai un link de pe youtube la fiecare doua postari fiindca e trendy, e usor sa dai o stire si sa spui doua vorbe pe post de parere, e usor sa comentezi in cateva cuvinte un film, de ce oare o fi greu chiar si in cateva cuvinte sa recomande cineva si sa comenteze o carte?

De ce oare analizez eu toate astea? Nivelul de informare tinde sa se rezume la barfe si la informatii de care nimeni nu are nevoie, pe ici pe colo apare un subiect important care e tratat in doua vorbe. Si cand mai apreciezi si ca Sigourney Weaver e o actrita ratata….e cam mult. Zoso cel putin isi concentreaza eforturile in a informa si apoi vin o sumedenie de insi care comenteaza, si comenteaza cam la modul in care gradul de interes se manifesta in ultima vreme. Un exemplu pe care l-am mai dat – maxim 20 de persoane care subscrisesera la un moment dat pentru o petitie online legata de probleme ecologice si cateva sute pe care ii preocupau o petitie legata de fotbal.

Zoso e inteligent, refuza insa sa fie profund , poate chiar si complex, se complace in a fi cel mai citit. La fel de citit e Click-ul in detrimentul Jurnalului National sa zicem. Nu e o pierdere daca vei creste nivelul si pleaca jumatate din cititori. Oricum n-ai sa ii pierzi decat pe cei a caror unic neuron oboseste dupa al treilea cuvant ( si evident care din aceeasi lene nici nu dau comment ).

Din pacate trendul asta nu se va opri prea curand. Si lenea care ne determina sa nu mai citim se vede in rezultatele de la bac, in limbajul de zi cu zi, in nivelul din ce in ce mai scazut al cunostintelor….Pacat, mare pacat.

In acelasi trend, nici eu nu mai am chef sa scriu – deocamdata, nu de alta dar e 1.39 am ;)). Noapte buna si cititi cat mai mult. Ganditi-va ca e la moda!

Posted on august 25, 2008, in Blogroll and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: